بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای تور ارزان استانبول و آنتالیا ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده اید؟

  • کد خبر: ۱۶۵۴۵۸
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
برای تور ارزان استانبول و آنتالیا ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده اید؟
استانبول مدت‌هاست که به دلیل فرهنگ، هنر و تاریخ غنی‌اش شناخته شده است و پس از همه‌گیری همچنان یکی از بهترین مکان‌های گردشگری است.

گزارش آگهی

در سال‌های منتهی به همه‌گیری، استانبول افزایش تعداد گردشگرانی را تجربه کرد که به دلایل مختلفی از جمله خرید، گشت و گذار و گردشگری پزشکی به استانبول آمدند. استانبول مدت‌هاست که به دلیل فرهنگ، هنر و تاریخ غنی‌اش شناخته شده است و پس از همه‌گیری همچنان یکی از بهترین مکان‌های گردشگری است.

از آنجایی که وارد سال 2023 شده ایم، ارزش دارد که تور استانبول را به عنوان ستاره در حال ظهور گردشگری در سال 2023 برجسته کنیم و این شهر همچنان پذیرای گردشگران تور ارزان استانبول از سراسر جهان است، حتی هوای سردتر می شود. بنابراین، در سال 1402 از نظر رونق گردشگری در این کشور به ویژه در استانبول چه اتفاقی رخ می دهد، چه چیزی برای ارائه می دهد و چه چیزهایی برای گردشگران در سفر به استانبول هیجان انگیز بوده و خواهد بود؟

برای تور ارزان استانبول و آنتالیا ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده اید؟

رونق گردشگری استانبول 2023

مجله فوربس می‌گوید تعداد آمریکایی‌هایی که در نیمه اول سال 2022 به ترکیه سفر کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال 2019 قبل از شروع همه‌گیری، 76.8 درصد افزایش یافته است. این برخلاف صنعت گردشگری جهانی است که در سال‌های 2020 و 2021 به دلیل اپیدمی کووید شاهد کاهش شدید بود.

بر اساس گزارش Statista ، در طول همه گیری ناشی از ویروس کرونا (COVID-19)، محدودیت های سفر باعث کاهش چشمگیر تعداد گردشگران بین المللی از استانبول شد. این کاهش به ویژه در آوریل و می 2020 که هرکدام کمتر از یک هزار بازدید کننده داشتند، قابل توجه بود. تعداد بازدیدکنندگان از کشورهای دیگر در سال 2022 یک بار دیگر شروع به افزایش کرد و در جولای همان سال به بالاترین رقم تاریخی یعنی تقریباً 1.8 میلیون نفر رسید. این رقم تا اکتبر 2022 به حدود 1.6 میلیون رسیده است.

باز هم طبق آمار، 126507 بازدیدکننده از آلمان در ماه ژوئن وارد شده اند. پس از آن 117 هزار و 169 گردشگر از روسیه، 99 هزار و 115 گردشگر از ایران، 96 هزار و 604 گردشگر از آمریکا و 59 هزار و 901 گردشگر از انگلیس آمده اند.

گرایش های گردشگری استانبول 2023

یکی از الگوهایی که دیده شده این است که مهمانان برای مدت طولانی تری اقامت می کنند و میانگین مدت اقامت در این سال اخیر 10.8 روز بوده است.

روندهای سفر و گردشگری استانبول 2023

شهر استانبول محبوب ترین مکان برای بازدید آمریکایی ها در هنگام حضور در تور ترکیه است. برای گردشگران معمول است که بازدید از تور استانبول، یک کلان شهر شلوغ، را با کاپادوکیه، منطقه ای در شرق کشور که به خاطر مناظر متمایزش معروف است، ترکیب کنند.

در ژوئن سال 2022، فرودگاه استانبول بیشترین مسافر را در بین فرودگاه های اروپا داشت:

بر اساس آمار ارائه شده توسط شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) اروپا، تردد مسافران در مقایسه با سطح قبل از همه‌گیری (1.7 درصد) اندکی کاهش داشته است، اما در مقایسه با سال قبل، بیش از دو برابر افزایش یافته و به 115.4 درصد رسیده است.

اعداد و ارقام نشان می دهد که در ژوئن سال 2022، 5.996 میلیون مسافر از طریق فرودگاه استانبول سفر کرده اند و این فرودگاه را در رتبه اول اروپا قرار داده است.

فرودگاه تور آنتالیا در شهر تفریحی ترکیه در دریای مدیترانه با 3.91 میلیون مسافر در ماه اکتبر هشتمین فرودگاه شلوغ اروپا بود. این فرودگاه را به عنوان دومین فرودگاه ترکیه در میان 10 فرودگاه پرتردد جهان قرار می دهد.

لذت بردن از خطوط هوایی ترکیش در بهترین حالت خود:

ترکیش ایرلاینز، شرکت هواپیمایی پرچم دار کشور برای اولین بار جهانی شد که در سال 2021 با افزایش ترافیک هوایی اروپا سودآوری کرد و این شرکت در مسیر ثبت سودهای بی سابقه در سال 2023 قرار دارد. با میانگین 1506 پرواز روزانه در حریم هوایی اروپا در در اوایل آگوست، این شرکت شلوغ ترین شرکت هواپیمایی معمولی در قاره است که به خوبی از لوفت هانزا (1202) و ایرفرانس (1065) پیشی گرفته است.

ترکیش ایرلاینز نرخ های معقول و کرایه های کاهش یافته را به بسیاری از مکان های بین المللی ارائه می دهد. می توانید هزینه ها و برنامه های سفر گزینه های مختلف سفر را با استفاده از موتورهای جستجوی سفر  که با سئو سایت در صفحه اول گوگل هستند را مقایسه کنید.وب سایت ما هم با طراحی صفحات جدید و موبایل فرندلی و ریسپانسیو بودن تجربه وب گردی ایده عالی در گردشگری در صفحه اول گوگل (serp) برای شما ایجاد می نماید.

در سال قبل در شهر استانبول چه گذشت؟

آب انبار باسیلیکا مکانی است که علیرغم ساخت بیش از 1500 سال پیش، آزمون زمان را پس داده است. این یکی از مهم ترین آثار باقی مانده از سال های بیشمار استانبول و گذشته پیچیده است که به زمان حال منتهی شده است. خدمه میراث شهرداری متروپولیتن استانبول گسترده ترین بازسازی موزه سیسترن باسیلیکا را که در 22 ژوئیه افتتاح شد، به پایان رساندند.بازدیدکنندگان در حال سرازیر شدن به آب انبار معروف سرفیه هستند و تعداد کل بازدیدکنندگان در ده ماهه اول سال 2022 به 223 هزار و 766 نفر رسید.

در کنار این آب انبارها، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی همچنان بازدیدکنندگانی را که به تور استانبول سفر می کنند جذب می کنند. سلاطین عثمانی از قرن پانزدهم تا نوزدهم در کاخ توپکاپی زندگی می کردند که هنوز دست نخورده باقی مانده است.

ایاصوفیه، ابتدا به عنوان یک کلیسا در سال 537 ساخته شد، در سال 1453 به مسجد تبدیل شد و در نهایت در سال 1935 تبدیل به موزه شد. وقتی زیر گنبد بایستید در شکوه و عظمت گنبد غرق خواهید شد. ایاصوفیه، یکی از باشکوه ترین ساختمان های استانبول، دیدنی است که نباید از دست داد!

  • غذاهای استانبول و رستوران‌های جدید که در سال 2022 ستاره‌های میشلن دریافت می‌کنند:

استانبول تلفیقی از غذاهای مدیترانه ای و دیگر غذاهای جهان را در خود جای داده است که می توان آن را در غذاهای غنی و بین المللی ترکی و غذاهای بین المللی یافت. رستوران‌های ناهارخوری عالی را می‌توان روی پشت‌بام‌ها و تراس‌های سرتاسر محله اولوس یافت، که بسیاری از آنها چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از پل بسفر و مناظر شهری اطراف را ارائه می‌دهند.در نتیجه، این واقعیت که استانبول در مسیر تبدیل شدن به سی و هشتمین مکان است که توسط راهنمایان میشلن به عنوان یکی از برجسته ترین مقاصد آشپزی جهان شناخته می شود، یک دستاورد کاملاً یک دستاورد محسوب می شود.

برای تور ارزان استانبول و آنتالیا ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده اید؟

  • گالاتاپورت و موفقیت در گردشگری:

در مراسم اهدای جوایز کروز Seatrade 2022، رویداد برتر صنعت کروز ارائه شده گالاتاپورت استانبول به عنوان "بندر سال" انتخاب شد. گالاتاپورت استانبول، که 1.2 کیلومتر از خط ساحلی بسفر را پوشش می‌دهد، اولین پایانه کشتی‌های کروز زیرزمینی را در خود جای داده و جانی تازه به یکی از محله‌های تاریخی مهم شهر می‌بخشد.گالاتاپورت تاکنون 30 کشتی کروز در سال 2023 دریافت کرده است. مقامات آن پیش بینی می کنند که این تعداد تا پایان سال به 200 افزایش یابد.تا سال 2023، 250 کشتی در بندر لنگر انداخته خواهند شد که هدف آن پذیرش 25 میلیون بازدید کننده سالانه، از جمله 1.5 میلیون مسافر تور لحطه آخری استانبول است. پیش بینی می شود 50 کشتی دیگر نیز وارد شوند.

گالاتاپورت استانبول علاوه بر عملکرد اصلی خود به عنوان بندر و مرکز تجاری، محیطی تنفسی، سالم و ایمن برای فرهنگ و هنر، خرید و صرف غذا فراهم می کند. این امر با ساختمان‌های کم‌مرتبه قابل دسترس، سبک معماری که پس‌زمینه تاریخی منطقه را در بر می‌گیرد، طیف وسیعی از گزینه‌های حمل‌ونقل، و موارد دیگر ممکن می‌سازد.

  • برج Maiden's Tower در مارس 2023 برای بازدید باز خواهد شد:

برج دوشیزه در مارس 2023، زمانی که جمهوری ترکیه صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد، به عنوان یک بنای یادبود و موزه مطابق با ارزش تاریخی و یادبود خود عمل خواهد کرد.این جزیره زمانی محل دفن در دوران یونان بوده و بعداً به عنوان یک گمرک با گسترش دوران بیزانس عمل می‌کرد. از سکوی تظاهرات تا قلعه دفاعی، از ایستگاه تبعید تا اتاق قرنطینه، کارکردهای متعددی در سراسر دوران عثمانی بارگیری شد.

  • خط مترو مدیکوی-بشیکتاش-کادیکوی

این واقعیت که گزینه های مختلفی برای حمل و نقل عمومی وجود دارد یکی از جذاب ترین جنبه های سفر در استانبول است. مسافران به انواع وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تراموا، مترو، اتوبوس و غیره دسترسی دارند، به ویژه در قاره اروپا که مناطق معروف سلطان احمد، کاراکوی و تقسیم را در بر می گیرد.

  • تراموا استانبول 2023

علاوه بر این، شمارش معکوس برای متروی Gayrettepe-فرودگاه استانبول آغاز شده است، که برای ارائه ترانزیت به فرودگاه استانبول از مرکز شهر در حال ساخت است. این مترو روزانه بین 9 ایستگاه خود ظرفیت 600 هزار نفر را دارد و با حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت می کند که سریع ترین نوع حمل و نقل عمومی در ترکیه است.هنگامی که خط مترو فرودگاه تور استانبول در نهایت باز شود، مسافران به یک روش حمل و نقل دسترسی خواهند داشت که نه تنها سریع، بلکه امن و دلپذیر است.

  • گردشگری پزشکی در ترکیه:

ترکیه در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب برای کسانی است که به دنبال گردشگری سلامت هستند. بسیاری از مردم از نقاط مختلف جهان برای رفتن به ترکیه برنامه ریزی می کنند تا خود و خانواده هایشان از قیمت های پایین و خدمات پزشکی باکیفیت این کشور استفاده کنند. اول از همه، مراقبت های پزشکی در سطح جهانی دلیل انتخاب مردم ترکیه است. در مقایسه با قیمت در کشورهای دیگر، آنهایی که در ترکیه هستند معقول ترین هستند.

همچنین، گردشگران پزشکی اغلب ترکیه را انتخاب می کنند، زیرا این کشور دارای تعداد زیادی امکانات پزشکی است که از کمیسیون مشترک بین المللی (JCI) اعتبار گرفته اند. علاوه بر این، کارشناسان پزشکی و بیمارستان ها به ترتیب خدماتی را با بالاترین کالیبر و امکانات و امکانات درجه یک به بیماران ارائه می دهند. با توجه به این عوامل، ترکیه از نظر نرخ رشد در بخش گردشگری سلامت در بین سه کشور برتر جهان قرار دارد و همچنین از نظر صادرات کلی خدمات بهداشتی در بین 10 کشور اول قرار دارد.

در سه سه ماهه اول سال 2022، در مجموع 876521 نفر برای دریافت معالجه به ترکیه سفر کردند.

بخش عمده ای از درآمد کلی از حوزه کاشت مو است که توسط سایر روش های جراحی زیبایی و پلاستیک و همچنین مراقبت های دندانی و جراحی دنبال می شود. گردشگری کاشت مو سهم بسیار مهمی در حوزه گردشگری سلامت دارد. اکثر بازدیدکنندگان از اروپا و کشورهای عربی هستند، اما اخیراً تعداد گردشگرانی که از کشورهای آسیایی به استانبول و ترکیه سفر می کنند افزایش یافته است.

  • توریسم پزشکی ترکیه 2023

مردم ترکیه را به عنوان مقصد انتخاب می کنند زیرا کلینیک های ترکیه نتایج خوبی را برای کاشت مو ارائه می دهند و درمان ها و روش های درمانی را با قیمت ارزان ارائه می دهند. این یک عمل بسیار شناخته شده در بین بیماران بین المللی از عربستان سعودی، اسپانیا، هلند، بلژیک، انگلستان و سایر کشورهای خاورمیانه است.کلینیک‌های دندانپزشکی ترکیه گاهی اوقات برنامه‌های سفر و تعطیلات را در بسته‌های درمانی خود گنجانده‌اند و هزینه‌های عمل‌های دندان‌پزشکی در آنجا بسیار کمتر از کشورهایی مانند بریتانیا یا ایالات متحده است. این بیماران بسیاری از بیماران بین المللی را به ترکیه می کشاند که عمدتاً از اروپای غربی یا ایالات متحده آمریکا هستند.

برای تور ارزان استانبول و آنتالیا ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده اید؟

چه چیزی در انتظار تور ارزان ترکیه در سال 2023 از نظر گردشگری است؟

پس از فصل بسیار شلوغ توریستی سال 2022، انتظارات برای سال 2023 بسیار بالاست. تقاضا برای تور آنتالیا و گردشگری سلامت و سفرهای تشویقی در بهترین هتل های شهر ساحلی آنتالیا ترکیه نشان می دهد که تحرک توریستی ترکیه به طور پیوسته طی چند سال آینده بهبود خواهد یافت.آنتالیا میزبان فینال لیگ قهرمانان با بسیاری از رویدادها و دیدارهای مهم دیگر در هتل مکس رویال پنج ستاره خواهد بود.

ما به عنوان سایت توریاب | touryabtravel.com در سال گذشته به عنوان سایت مسافرتی پیشرو در استانبول، سفرهای انگیزشی و کاری را با موفقیت مدیریت کردیم . ما میزبان هزاران بازدید کننده از کشورهای مختلف در سراسر جهان بوده ایم که علاقه مند به تجربه گردشگری تجاری لوکس در استانبول از جمله هتل های پنج ستاره، فضاهای همایش، رستوران های عالی هستند. تعطیلاتی که استانبول و دیگر مراکز توریستی در ترکیه ارائه می دهند. ما حتی بیشتر برای سال 2023 آماده می کنیم، اگر امسال به استانبول سفر می کنید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->